طرز تهیه مربای گلابی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
طرز تهیه مربای گلابی
نوشته شده در جمعه 12 ارديبهشت 1399
بازدید : 182
نویسنده : مهرو

مواد لازم مربای گلابی:

یک کیلو گلابی ، رسیده و کمی زیر پخته
1 لیمو تازه ، آب شده و آبدار
4 فنجان شکر سفید

طرز تهیه مربای گلابی:


در صورت ترجیح ، گلابی را پوست بگیرید. گلابی ها را به طول در چهار قسمت برش داده و هسته ها و انتهای ساقه را جدا کنید. گلابی ها را در تکه ها بزرگتر کنید ، برای مربای بزرگ ، کوچکتر برای یک دسته صاف.

گلابی ، پوست لیمو ، آب لیمو و شکر را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. برای ترکیب و پوشاندن خوب هم بزنید. بگذارید مخلوط حداقل یک ساعت روی پیشخوان بنشیند ، اما ترجیحاً 8 ساعت یا یک شب.

بعد از اینکه مخلوط نشست ، خوب هم بزنید ، هر نوع شکر را که ممکن است در کف ظرف جمع کرده باشد ، خرد کنید. مخلوط گلابی را در یک تابه غیر واکنشی با کف سنگین قرار دهید. بیش از حرارت متوسط ​​را به جوش بیاورید و حدود 10 دقیقه آن را بپزید ، گاهی اوقات هم بزنید تا از چسبیدن میوه به کف قابلمه جلوگیری کنید. میوه را هنگام پخت و پز به آرامی هم بزنید تا کف آن کم شود.

بعد از حدود 10 دقیقه میوه باید نرم باشد. تکه های گلابی را اگر می خواهید تکه های کوچکتر خرد کنید یا برای مربای صاف کاملاً ریز خرد کنید. 5-15 دقیقه دیگر هم بزنید ، هم بزنید تا مربا به دلخواه شما غلیظ شود یا تا زمانی که روی دماسنج آب نبات برسد 220 درجه باشد.

پس از رسیدن به ضخامت مورد نظر ، بلافاصله مخزن نگهدارنده را از روی حرارت و مخلوط قاشق جدا کرده و درون شیشه های استریل شده داغ قرار دهید ، و اگر قصد دارید یخ بزنید ، یک فضای بزرگ ¼ اینچی برای کنسرو باقی بگذارید. به دنبال هر حباب باشید و از چاقوی پلاستیکی برای پاپ کردن آنها استفاده کنید.

در این مرحله می توانید کوزه ها را با درب های محکم پوشانده و در یخچال تا 3 ماه یا در فریزر تا 6 ماه نگهداری کنید ، یا می توانید با طی کردن مراحل بعدی این کار را انجام دهید: با درب های آب بندی پوشش دهید. نوارها را با انگشت محکم پیچ کنید. کوزه ها را روی قفسه حمام آب جوش قرار دهید ، و اطمینان حاصل کنید که قوطی ها به طور کامل در آب گرم فرو رفته اند. با یک درب محکم محکم بپوشانید و 15 دقیقه در حمام آب جوش قرار دهید.

کوزه ها را از کنسرو با استفاده از انبرهای شیشه بلند کن جدا کرده و به آرامی کنار بگذارید تا روی یک حوله آشپزخانه در یک مکان بدون نسخه خنک شود. بگذارید 24 ساعت استراحت کند ، سپس قبل از ذخیره ، یک مهر و موم مناسب را بررسی کنید.

خواص رازیانه چیست؟






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: